Набат Совісті Захист імені та спадщини Реріхів При ПНУК Експрес інформація
Знаменні та памятні
Прес Центр
Форум
Лист в СібРО
Архів новин

   13 липня 2007 року

Діти Індиго,
або “Нерозвинений талант в дитині плаче”

     За 12 років своєї діяльності колектив Подільського народного університету Культури, який 21 травня відзначав свою чергову віху з дня створення організації, був учасником багатьох конференцій з питань Культури. І якщо згадати події минулого року, то найяскравішою сторінкою серед них є участь у Міжнародній науково-громадській конференції “Діти нової свідомості”, яка проходила з 8 по 11 жовтня 2006 року у Москві. Напередодні відзначення Міжнародного дня захисту дітей хотілося б повернутися до цієї недавньої події.

     “Нерозвинений талант в дитині плаче” - саме так сформулювала Н.Бехтєрєва, академік Інституту мозку людини (м. Москва), проблему дітей нової свідомості, які народжуються сьогодні і потребують захисту та нового підходу у вихованні. Її виступ прозвучав на Міжнародній науково-громадській конференції “Діти нової свідомості”. Серед численних делегацій із України були на конференції і представники Подільського народного університету Культури з Літинщини. Конференція була підготовлена Міжнародним Центром Реріхів та Музеєм ім. М.К.Реріха, Об'єднаним науковим центром проблем космічного мислення, Міжнародною Лігою Захисту Культури, Міжнародною Асоціацією Фондів Миру, Російською академією освіти, Російською академією природничих наук, Російською академією космонавтики ім. К.Е.Ціолковського, Благодійним Фондом ім. О.І.Реріх при підтримці Інформаційного центру ООН в Москві та ЮНІСЕФ.

     Вперше на серйозному науковому рівні обговорення проблеми виховання дітей нової свідомості (їх ще називають - дітьми Індиго за кольором фіалкової аури) були розглянуті на науковій конференції, ініційованій Міжнародним Центром Реріхів, “Нова Епоха – нова Людина” ще у 2000 році.

     Людмила Шапошнікова, віце-президент Міжнародного Центру Реріхів, Генеральний директор Музею імені Н.К.Реріха, головний редактор громадсько-наукового та художнього журналу “Культура і час”, письменниця, філософ, вчений і мандрівниця, академік Російської академії природничих наук та Російської академії космонавтики ім. К.Е.Ціолковського, у вітальному слові наголосила на тому, що діти нової свідомості представляють новий етап в еволюції людства, вони прийшли, щоб допомогти людству перейти до нового космічного мислення. В своїй історії людство пройшло уже через три види мислення, кожне із яких мало свої особливості, культуру, епоху. Це - міфологічне, релігійне і наукове мислення.

     У резолюції Міжнародної науково-громадської конференції 2003 року: “Космічний світогляд – нове мислення ХХІ століття”, яка проходила 9-11 жовтня у Москві і учасниками якої також були представники народного університету, записано, що впродовж ХХ століття почав формуватися якісно новий синтетичний четвертий вид мислення. У зв'язку з цим конференція постановила створити на базі Міжнародного Центру Реріхів комплексний науковий центр вивчення космічного мислення, який у грудні 2004 року і було створено. Центр отримав назву “Об'єднаний Науковий Центр проблем космічного мислення” (ОНЦ КМ). Спільно із іншими організаціями він взяв найактивнішу участь у підготовці та проведенні наукової згаданої конференції 2006 р.

     Зі всією відповідальністю можна сказати, що предтечею нового, космічного мислення став наш земляк, видатний вчений і хірург М.Пирогов. У книзі Л.В.Шапошнікової “Великое путешествие” (Книга 3. “Вселенная Мастера” (М.-МЦР, 2005 г.) читаємо, що його послідовникам - ученим-космістам на час, коли він залишив цей світ, К.Ціолковському виповнилося 24 роки, В.Вернадському – 18, всесвітньо відомому художнику М.Реріху – 7, О.Реріх, видатній письменниці та філософу – 2 роки, науковцю, філософу, та священнослужителю П.Флоренському – 1 рік, а О.Чижевський, видатний вчений-косміст, художник і поет народиться 16 років по тому. Микола Іванович Пирогов був найстаршим серед них.

     Це він, Пирогов, був одним із тих небагатьох, хто був покликаний виконати свою місію – закласти фундамент нового мислення, ті основи, на яких потім буде збудовано прекрасну споруду космічного світогляду. Думка про єдність Всесвіту і усього живого на Землі була найголовнішою для нового космічного мислення, що наступало. Новий тип мислення безпосередньо пов'язаний із розвитком серця. Саме тому вчений М.Пирогов не раз наголошував на тому, що спочатку з дитини слід виховати Людину, а вже потім громадянина.

     Оскільки про дітей нової свідомості, дітей Індиго, тобто дітей Світла, є багато міфів, конференція поставила за мету науково осмислити цю проблему. Л.Шапошнікова зауважила, що всі ми маємо знати, що робити, аби світ, у якому живуть наші діти, став миролюбним. На ділі, а не на папері ми повинні вміти перетворювати наші ідеї на колективні кроки. На жаль, закони наших країн потреби та прагнення людини не задовольняють. У всіх країнах зростає злочинність, дитяча смертність, триває деградація навколишнього середовища. За статистикою, в Росії кожну добу стається 19-20 самогубств дітей. Я думаю, в Україні ця цифра теж немала, і суспільство має стати на їхній захист, не дочікуючись кроків державних мужів, які заклопотані переважно власними амбітними проектами.

     Генеральний директор Музею ім. М.Реріха звернула увагу на те, що діти нової свідомості почали народжуватись ще з 1944 року у просторі нового космічного мислення, яке вже почало у той час проявлятися в творчості космістів - поетів, художників, філософів, у Живій Етиці – філософії космічної реальності, яка була створена групою мислителів та філософів Сходу в співдружності із О.Реріх та М.Реріхом. Нині діти нової свідомості народжуються не поодинці, як 60 років тому, а цілим потоком, і тільки малоосвічені люди їх не помічають. До прикладу, часопис “33-й канал” ще у 2000 році опублікував інформацію про 6-річну дівчинку Олю з Вінниці, яка мала здатність бачити майбутнє усіх, “кого вона бачить по телевізору”. Діти нової свідомості вже народжуються майстрами якоїсь справи, або мають унікальні здібності. Один із них Сергій Краснов із Санкт-Петербурга з 3-х років вміє читати книги, не розкриваючи їх, а тільки поклавши руку на обкладинку.

     Науковці, присутні на конференції, запевняли, що свідомість людини переживає її фізичне тіло, і саме це пояснює феномен дітей Індиго. Їхній інтелект потребує душевності і сердечності. Вони народжуються із почуттям відповідальності за життя на Землі. Та, разом із тим, дорослим слід спрямовувати розум дітей до духовного, а не до спокус, бо без такого спрямування дитина свого вищого “Я” в собі може не знайти. Тільки поєднання двох “Я” в людині дають сердечне відчуття світу. Людина має відчути істину в собі. Ніколи дорослим не слід забувати про те, що в маленькому фізичному тілі дитини живе зріла свідомість.

     Діти нової свідомості частіше аніж звичайна людина переживають моменти осяяння, і наукові дослідження підтверджують у них синхронну роботу правої та лівої півкулі головного мозку. Але, водночас, ці діти дуже болісно переживають трагедії в сім'ї, розлучення, можуть впадати в кому через неправильну поведінку батьків. Тому дорослим “слід так торкатися до квітів, щоб не впала із них жодна краплина роси”.

     Діти Світла приходять, щоб протягнути нам руку допомоги. Але їх потрібно зрозуміти. Завдання дорослих – навчитися мови дитинства. Треба побачити, що приходить нове покоління. Людство, що підійшло до прірви, може бути врятоване тільки дітьми. Але за умови, якщо ми зробимо все, аби педагогіка та виховання, сім'я та суспільство стали людяними. І хоч сьогодні для більшості модно бути конкурентноспроможним, а не людяним - не треба забувати, що альтруїзм життєво необхідний, бо взаємодопомога є навіть у світі тварин.

     Якщо в ХХ ст. персональною стратегією розвитку людини була системно-структурна свідомість, то у ХХІ ст. - вона є системно-змістовною. Не знання, а потім людські відносини, а навпаки – відносини між людьми на першому місці, а потім знання. У дітей ХХІ ст. присутня змістовна сфера особистості. Вона у них вроджена і направлена на розуміння змісту життя, вчинку, дії.

     Діти нової свідомості, народившись, інколи довго не хочуть розмовляти, а пізніше починають говорити цілими реченнями. Вони відрізняються від обдарованих дітей тим, що легко оперують знаннями, яких їм ніхто не давав. Їх не можливо прилучити зробити те, що вони не вважають за потрібне зробити. Вони категорично проти штучної “розкрутки” їхнього таланту. І якщо ми запитували своїх батьків “чому?”, то діти із новою свідомістю запитують: “навіщо?”

     На конференції вчені не раз наголошували, що потрібно розрізняти дітей обдарованих та дітей нової свідомості. Діти нової свідомості із нескінченного простору принесли свої таланти. Ці діти мудрі, вони знають речі, про які нам невідомо, вони добрі серцем. Вони прийшли надовго і вимагають змін. Їх ще називають Буревісниками нового суспільства. Вони наполягають на чесності та справедливості. Їм властиві високі моральні якості. Вони являють собою доказ еволюції. Мудрі древні душі – надія нашої планети. Вони допомагають суспільству перейти на новий виток еволюції.

     Ці діти мають високе почуття справедливості, вони дуже миролюбні і глибоко моральні, але то дуже велика помилка відкривати для таких дітей окремі дитячі садочки. Вони мають розвиватись в природному середовищі. Якщо, до прикладу, на уроці математики вчитель дає завдання, то діти Індиго відразу кажуть відповідь і не розповідають про те, як вони вирішували задачу. Навчання дається їм легко. Цим вони дуже не схожі на однокласників. Але зробить велику помилку той учитель, який буде порівнювати одну дитину з іншою, бо порівнювати дитину можна тільки з її власними результатами.

     У дітей нової свідомості напрочуд багато енергії, і слід допомогти їм спрямувати її у правильне русло. Вони дуже страждають, якщо через них комусь дуже погано, але водночас вони міцні духом і ні в яких ситуаціях не відступають від своїх принципів. Серед якостей цих дітей: знання мови без її вивчення, повне володіння всіма мовами, зв'язок без участі очей, зв'язок без участі слуху, необмежена швидкість мислення. “Збоку це має такий виглядає, наче вони отримують необхідну інформацію “із повітря”, що ставить у глухий кут, у першу чергу, вчителів, які у своїй більшості незнайомі ні з Живою Етикою, ні з принципами Гуманної педагогіки, опрацьованої Ш.Амонашвілі та його соратниками”, - читаємо у статті О.Троїцької та О.Черноземової “Те, кто рождается с душой уже обученной трудиться...” у журналі “Культура и время” (№3,-2006,- ст.207).

     У книзі “Діти Індиго” (2004 р.) авторів-психологів із США Лі Керролл та Джен Тоубер є порада: “Уважно придивіться до цих дітей, прислухайтесь до їхніх слів і загляньте в їхні глибини. Вони допомагають нам у пошуках істини, змісту життя, світу. Загляньте їм в очі. Вони благословенні, ці діти. Вони досконало знають із якою метою прийшли в наш світ.”

     Відомий російський артист цирку Г. Куклачов у своєму виступі на конференції розповів, як зрозуміти свою високу мету у житті. Для нього, до прикладу, це уроки доброти. На них він вчить дітей не ображатися. Це найголовніше, чого має навчитися дитина, бо поруч із образою іде злоба, а поруч із злобою негідний вчинок.

     Дорослих та дітей він вчить жити одним диханням. Яскравий приклад такого життя було наведено доповідачами із Києва, які розповіли про юну художницю Сашу Путрю із Полтави та її батька художника. З раннього дитинства Саша була наділена почуттям великого співчуття до всього живого, мала великий обсяг пам'яті, який включав у себе знання про її минулі життєві надбання. Вона мала здатність філософськи пояснювати зміст життя людини. Вона дуже добре усвідомлювала свою роль на Землі. Саша посмертно була нагороджена орденом Христа Спасителя за життя, достойне людини. В дитячому садочку, який вона відвідувала, створено її музей. В Полтаві – дитячу картинну галерею її імені. Л.Шапошнікова саме її, Сашу, дівчинку з України, назвала дитиною нової свідомості.

     Діти нової свідомості з юних літ художники і музиканти, поети і науковці, майстри і філософи. Вони наділені великою працелюбністю. Вони цінують кожну хвилину свого життя, якого не уявляють без творчості.

     Саме Культура є тим енергетичним полем, у якому проявляються діти нової свідомості. Слід захищати Культуру, захищати дитинство, мати мужність іти проти системи, якщо вона нищить, збирати досвід, щоб вирощувати крилатих подвижників. Саме для цього і працює на Літинщині Подільський народний університет Культури, створений батьками, вчителями та бібліотекарями.

     Наталя Щепілова,
Прес-Центр Подільського народного
університету Культури.
смт Літин, вул.Леніна,4

 (Стаття була надрукована в газеті "Вінниччина" 13 липня 2007 року за сприяння депутата обласної ради В. Корчака)


 
      
© 2003 Подільський народний університет Культури.
WEB-Master: sdudnik@ukr.net